Reklama na sociálnych sieťach

MrOferto
Reklama na sociálnych sieťach alebo zacielenie na sociálne médiá sú reklamy zobrazované používateľom na platformách sociálnych médií. Sociálne siete využívajú informácie o používateľoch na poskytovanie vysoko relevantných reklám založených na interakciách v rámci konkrétnej platformy. V mnohých prípadoch, keď sa cieľový trh zhoduje s demografickými údajmi používateľov sociálnej platformy, sociálna reklama môže poskytnúť obrovský nárast konverzií a predaja s nižšími nákladmi na akvizíciu.
Reklama na sociálnych sieťach


5 krokov na vytvorenie kreatívnej stratégie reklamy na sociálnych sieťach

1. Určite, čo predávate

Ak má však vaša firma väčší katalóg produktov, budete musieť identifikovať, ktoré z vašich produktov sú najhodnotnejšie, a preto by mali byť ústredným bodom vášho reklamného úsilia.

2. Preskúmajte svoje publikum

V konečnom dôsledku zákazník nekupuje len samotný fyzický produkt, ale čo je dôležitejšie, čo pre neho môže produkt urobiť. Tri úrovne problémov s produktom:

· fyzické – produkt samotný

· funkčné – čo produkt robí pre zákazníka

· identita – úloha, ktorú produkt zohráva v živote zákazníkov

Preto predtým, ako sa pokúsite predať svojmu publiku, musíte najprv pochopiť, kto sú a čo chcú. Dôležité je prečítať si recenzie. Či už sú pozitívne alebo negatívne, zákaznícke recenzie sú cennými informáciami o tom, čo vaši zákazníci chcú a ako si skutočne pozerajú váš produkt.

3. Použite kreatívnu platformu

Zatiaľ čo genéza sociálnych médií otvorila dvere niekoľkým novým príležitostiam pre digitálnu reklamu, musíte čeliť skutočnosti, že všetky sociálne platformy majú svoje vlastné obmedzenia. Instagram, Snapchat, Facebook — všetky.

Máte menej času upútať pozornosť publika. Vo svete nekonečného rolovania a krátkych videí niet divu, že používatelia Facebooku strávia s mobilným obsahom v priemere iba 1,7 sekundy.

Obchodníci majú preto čoraz menej času na to, aby upútali pozornosť zákazníkov, kým prejdú na ďalšiu vec. A spôsob, ako to dosiahnuť, je odmietnutie tradičného televízneho príbehu – stúpajúca akcia, vyvrcholenie, klesajúca akcia – a namiesto toho prijatie vznikajúceho príbehového oblúka, ktorý začína vyvrcholením. Vaše reklamy tak môžu od začiatku upútať zákazníkov a bez problémov ich priviesť k výzve na akciu.

Váš produkt by mal byť hviezdou. Aj keď má produktová fotografia a reklamy v oblasti životného štýlu hodnotu, na konci dňa je cieľom predať produkt, takže by to mal byť váš hlavný ústredný bod. Nesústreďujte sa príliš na modelky, hercov alebo všetku tú zbytočnosť, ktorá sa spája s vytváraním reklám. Namiesto toho sa zamerajte na zachytenie samotného produktu a dovoľte mu, aby zažiaril sám o sebe.

Vytvorte reklamy pre mobilné zariadenia. Vzhľadom na to, že viac ako 98 % používateľov Facebooku pristupuje k aplikácii prostredníctvom mobilného zariadenia , je dôležité, aby vaše reklamy neboli vytvorené len tak, aby sa zmestili na obrazovku stolného počítača. Je potrebné ich upraviť aj pre mobilné použitie. Vaše reklamy by sa mali nielen fyzicky zmestiť na obrazovku mobilného zariadenia, ale mali by byť navrhnuté s ohľadom na používateľov mobilných zariadení. To znamená čitateľný branding, veľký a jasný text, pútavú grafiku a interaktivitu.

4. Vytvorte digitálnu marketingovú kampaň

Teraz, keď poznáte svoj produkt, publikum a platformu, je čas začať uvádzať kúsky do praxe.

Definujte svoje ciele. Hoci to môže byť jasný prvý krok, stanovenie jasných a dosiahnuteľných cieľov je životne dôležitým základom pre vytvorenie úspešnej kampane. Môže byť ľahké skočiť do kampane s mnohými víziami a ambíciami, ale ak nemáte cielený prístup, tieto ambície môžu byť nedostatočné. Či už ide o povedomie o značke, viac sledovateľov na sociálnych sieťach alebo vyššie hodnotenie SEO, uistite sa, že máte na mysli definovateľný cieľ, ktorý vás môže viesť pri rozhodovaní počas celého procesu.

Identifikujte svoje cieľové publikum. Spoznajte svoje publikum. Čím viac budete rozumieť tomu, kto sú vaši zákazníci a čo chcú, tým lepšie budete môcť upraviť svoju inzerciu, aby lepšie vyhovovala ich potrebám.

Vytvorte si zákaznícke persóny. Ide to spolu s predchádzajúcim krokom, ale tu pôjdete trochu viac do hĺbky. Osobnosť zákazníka je podrobný popis vášho cieľového zákazníka, ktorý zdôrazňuje jeho demografické údaje, ako je vek, miesto, povolanie, príjem a ďalšie podrobnosti, ktoré môžu ovplyvniť spôsob, akým sa rozhodujú o nákupe.

Stanovte si rozpočet. Aj keď to nemusí byť najzábavnejšia časť, posúdenie vášho rozpočtu je kľúčom k tomu, aby ste zistili, aké sú vaše obmedzenia a ako by ste mali prideľovať svoje zdroje.

5. Zlepšite svoj výkon

Návratnosť výdavkov na reklamu vám môže napovedať, či vaše reklamy fungujú, no nedokážu vám povedať prečo, ak nie. V konečnom dôsledku je cieľom reklamy na sociálnych sieťach zvýšiť návštevnosť a zvýšiť predaj. Predtým, ako zákazník stlačí tlačidlo „Dokončiť nákup“, musí prejsť niekoľkými krokmi, aby sa tam dostal – a vašou úlohou ako obchodníka je zabezpečiť, aby to urobili.

Aby ste pochopili, ako zákazníci vnímajú reklamy a obsah, môžete použiť systém AIDA, ktorý znamená pozornosť, záujem, túžbu a akciu. AIDA je behaviorálny model, ktorý zdôrazňuje štyri efekty, ktoré by reklama mala vyvolať u zákazníka.

Najmä v prostredí elektronického obchodu je reklama na sociálnych sieťach jedným z najefektívnejších a najefektívnejších spôsobov, ako osloviť vašu cieľovú skupinu a zmeniť ju na zákazníkov. Keďže čoraz viac maloobchodníkov sa ponára do sociálnych médií, je veľmi dôležité, aby ste pochopili zákutia tohto reklamného média a začali posilňovať svoju vlastnú stratégiu. Ak však budete mať pod palcom tieto tipy a akčné ciele, ktoré vás budú viesť celým procesom, budete mať veľký náskok.

« Zdravé a chutné recepty pre každého 7 krokov k zdravej pokožke, vlasom a nechtom »